Ledig stilling: Rådgiver/seniorrådgiver -

Intervju av jobbsøker

Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?

Rådgiver/seniorrådgiver

Rådgiver/seniorrådgiver

Arbeidsgiver:  Byggesaksavdelingen, Areal og landbruk, Ullensaker kommune
Arbeidssted
  • Furusethgata 12, 2050 JESSHEIM
Søknadsfrist:  2024-12-02T00:00:00
Ansettelsestype:  Fast
Arbeidstid:  Heltid
Beskrivelse:  

Byggesaksavdelingen i Ullensaker kommune søker to nye rådgivere/seniorrådgivere!

Ullensaker kommune søker to nye rådgivere/seniorrådgivere til vår byggesaksavdeling. Vi søker deg som har relevant fagkompetanse og interesse for offentlig forvaltning. Hos oss får du muligheten til å være med på utviklingen av en spennende kommune som er i sterk vekst.

Byggesaksavdelingen består i dag av 11 saksbehandlere med tverrfaglig kompetanse.

Våre ansatte håndterer alle typer saker etter plan- og bygningslovens byggesaksdel, herunder også tilsyn- og ulovlighetsoppfølging.

Byggesak er underlagt enhet Areal og landbruk. Vi samarbeider innenfor enheten med landbruk, regulering og geodata.

Det er fremdeles stor byggeaktivitet i kommunen, og byggesakene berører mange interessante fagtemaer knyttet til juridiske problemstillinger, tilsyn- og ulovlighetssaker, arkitektur og øvrig by- og tettstedsutvikling.


Arbeidsoppgaver

Hovedarbeidsoppgaver

  • Bidra til kommunens mål om en effektiv byggesaksprosess med god juridisk forankring
  • Saksbehandle byggesaker
  • Behandle klagesaker
  • Forberede politiske saker
  • Avholde forhåndskonferanser
  • Tilsyn- og ulovlighetsoppfølging
  • Bidra til å tolke regelverk
  • Kommunisere både skriftlig og muntlig med innbyggere/utbyggere
  • Samarbeide tverrfaglig med ulike avdelinger i kommunen

Kvalifikasjoner

  • Jurist, arkitekt, ingeniør eller annen relevant utdanning på bachelor- eller masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring fra byggesaksbehandling og/eller offentlig forvaltning er ønskelig
  • Gode formuleringsevner i norsk, muntlig og skriftlig
  • Fordel med førerkort i klasse B 

Personlige egenskaper

  • Du er opptatt av god by- og tettstedsutvikling
  • Du ønsker å sikre god forvaltning av regelverket
  • Du har evnen til å prioritere og levere gode resultater i perioder med høyt tempo
  • Du har evnen til å jobbe selvstendig med din saksportefølje innenfor frist
  • Du bidrar til faglige diskusjoner og samarbeid med kollegaer
  • Du liker å yte service

Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr

  • Sterkt fagmiljø i en kommune i vekst
  • Spennende faglige utfordringer som gir rom for personlig utvikling
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Et godt arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for sporadisk hjemmekontor etter avtale
  • Lønn etter avtale

Kontaktinformasjon

Anne Charlotte Ruud, avdelingsleder, 48 99 51 94

Arbeidssted

Furusethgata 12
2050 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4885346900
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.12.2024