Ledig stilling: Har du et brennende ønske om å hjelpe andre? Vi trenger helsefagarbeider til bolig! -

Intervju av jobbsøker

Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?

Har du et brennende ønske om å hjelpe andre? Vi trenger helsefagarbeider til bolig!

Har du et brennende ønske om å hjelpe andre? Vi trenger helsefagarbeider til bolig!

Arbeidsgiver:  Bolig med bistand, Ullensaker kommune
Arbeidssted
  • Orresvingen 9A, 2069 JESSHEIM
Søknadsfrist:  2024-09-18T00:00:00
Ansettelsestype:  Fast
Arbeidstid:  Heltid
Beskrivelse:  

Stillingstype: Fast stilling

Arbeidstid: 1 stilling i turnus med jobb hver andre helg

Stillingsstørrelse: 100%

Lønn: SKO 7076, med årslønn i 100 % stilling fra kr 437.300 til kr 513.100 etter ansiennitet.

Tiltredelse: snarest

Arbeidssted: Enhet Bolig med bistand i avdeling Orresvingen samlokaliserte bolig.

En av våre flinke helsefagarbeidere slutter, og vi trenger en ny faglig sterk, fleksibel og engasjert ansatt som kan gå inn i hennes sted.

Orresvingen er et godt etablert botilbud for voksne mennesker med ulikt bistandsbehov. En stor del av tjenestene gis som rene punkttjenester. Boligen yter tjenester til 10 personer som bor i egne leiligheter. Vi gir praktisk bistand, veiledning og opplæring i det å mestre eget liv. Personalgruppen har et høyt faglig fokus, og består av medarbeidere med ulik kompetanse og bakgrunn. Dette gir stor takhøyde og god plass  for den enkelte. Tjenestene er for en stor del forankret i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid. Boligen er lokalisert nord for Jessheim Industrifelt, med kort vei til sentrum; buss og tog finnes i umiddelbar nærhet. 

Enheten Bolig med bistand i Ullensaker kommune er fordelt på 12 tjenestesteder. Tjenestestedene er lokalisert sentralt på Jessheim, med et nærområde som byr på fine turmuligheter og god offentlig kommunikasjon. Vi gir praktisk bistand og opplæring til mennesker med psykisk utviklingshemming, funksjonsnedsettelser og ellers ulikt bistandsbehov. Vi har godt utviklede fagadministrative systemer som skal bidra til informasjonsflyt, som grunnlag for lik praksis og kvalitetssikring av tjenester. Det arbeides etter prinsipper i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid, for å oppnå utvikling og gode resultater. Det legges stor vekt på kompetansehevende tiltak og veiledning. Vi er særlig opptatt av at den enkelte bruker skal ha et individuelt tilpasset tjenestetilbud, og at ansatte skal ha et trygt, godt og utviklende arbeidsmiljø.

Kommunens verdier "Modig, Endringsdyktig og Raus" står sentralt i vår arbeidshverdag.


Arbeidsoppgaver

  • Jobbe i miljøet og yte gode tjenester til våre beboere
  • Sikre forsvarlig utførelse av faget og tjenestene   
  • Utarbeide og kvalitetssikre tiltaksplaner og prosedyrer      
  • Legemiddelhåndtering
  • Samarbeide med pårørende ved behov, store stillinger forventes å fungere som primærkontakt
  • Sikre tverrfaglig flyt rundt tjenestene
  • Delta på obligatorisk kompetanseheving

Kvalifikasjoner

  • Autorisert helsefagarbeider.
  • Annen relevant fagutdanning og/eller erfaring kan vurderes til stillingen.
  • Erfaring med utfordrende atferd
  • God kjennskap til aktuelt lovverk
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Førerkort klasse B (manuell) er et krav 

Personlige egenskaper

  • Evne til å veilede og motivere menneskene rundt deg
  • Evne til å sette deg inn i nye, ukjente oppgaver samt å kunne finne frem til gode løsninger
  • Evne til å jobbe tålmodig og systematisk med god faglig forankring
  • Evne til å reflektere rundt det å jobbe i andres hjem
  • Være god på bruk av Office-pakken som blant annet; Teams, Excel, OneNote samt andre interne programmer 
  • Må være villig til å delta på kurs som er relevante for våre tjeneste
  • Må være modig, endringsdyktig og raus i henhold til kommunens verdier 
  • Personlig egnethet og relevant erfaring vektlegges høyt.

Vi tilbyr

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner.

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.

Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 5-4 i helse- og omsorgstjenesteloven, fremlegges. Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene, som vaktmester og renholder, vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

Kontaktinformasjon

Siv-Anja Hagaas, Avdelingsleder Orresvingen, 45612912, siv-anja.hagaas@ullensaker.kommune.no

Arbeidssted

Orresvingen 9A
2069 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4854910960
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.09.2024