Ledig stilling: Fag- og kvalitetskonsulent -

Intervju av jobbsøker

Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?

Fag- og kvalitetskonsulent

Fag- og kvalitetskonsulent

Arbeidsgiver:  Enhet tilrettelagte tjenester, Ullensaker kommune
Arbeidssted
  • Ringvegen 77, 2066, Jessheim
Søknadsfrist:  2024-12-15T00:00:00
Ansettelsestype:  Fast
Arbeidstid:  Heltid
Beskrivelse:  

Enhet tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er fordelt på 14 tjenestesteder som gir praktisk bistand og opplæring til mennesker med psykisk utviklingshemming, funksjonsnedsettelser og mennesker med behov for tjenester i forbindelse med rus og psykiatri. Tjenestestedene er lokalisert sentralt på Jessheim, med et nærområde som byr på fine turmuligheter og god offentlig kommunikasjon.

Vi har godt utviklede fagadministrative systemer som skal bidra til informasjonsflyt, som grunnlag for lik praksis og kvalitetssikring av tjenester. Det arbeides etter prinsipper i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid, for å oppnå utvikling og gode resultater. Det legges stor vekt på kompetansehevende tiltak og veiledning. Vi er særlig opptatt av at den enkelte bruker skal ha et individuelt tilpasset tjenestetilbud, og at ansatte skal ha et trygt, godt og utviklende arbeidsmiljø. Vi har de siste årene jobbet mye med fag- og kvalitetsutvikling, gjennom oppbygning av internkontroll, utvikling av prosedyrer og etablering av fagadministrative systemer. Vi jobber etter målrettet miljøarbeid og lik praksis. Ansatte med høgskoleutdanning og ledergruppen er nære samarbeidspartnere for fag- og kvalitetskonsulenten, og sammen jobber vi kontinuerlig for å forbedre tjenestetilbudet til brukergruppen.

Vi jobber etter Ullensaker kommunes verdier; Modig, Endringsdyktig og Raus – Sammen skaper vi kraft for vekst og utvikling, sammen vil vi MER.


Arbeidsoppgaver

  • Planlegging og gjennomføring av enhetens utvikling, forbedring og kvalitetsarbeid
  • Bidra i internundervisning og arbeid med kompetanseutvikling i enheten
  • Oppfølging og kvalitetssikring av enhetens prosesser, rutiner og prosedyrer
  • Delta i og representere enheten i prosjekter og arbeidsgrupper internt og eksternt
  • Være lederstøtte til avdelingsledere i utvikling, forbedring og kvalitetsarbeid
  • Bidra inn i å lede og koordinere faglig forum for høyskoleutdannede i enheten
  • Intern superbrukerfunksjon for IKT-verktøy enheten bruker
  • Andre oppgaver vil tilkomme

Kvalifikasjoner

  • Krav om treårig høyere utdanning og autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
  • Søkere bør ha tilleggsutdanning innen enten målretta miljøarbeid, prosjektledelse, atferdsanalyse og komplekse systemer, eller annen videreutdanning innen fagfeltet
  • Ønskelig med kompetanse innen kunnskapsbasert praksis
  • Erfaring fra fagområdet er et krav
  • Erfaring i kursing/undervisning
  • Veiledningskompetanse
  • Søker må ha god formidlingsevne, god skriftlig fremstillingsevne, dataferdigheter, kunne jobbe systematisk, kunne jobbe selvstendig og samarbeide godt

Personlige egenskaper

  • Ha gode kommunikasjonsevner, og god muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Ha gjennomføringsevne, være proaktiv og tydelig
  • Være utviklings- og endringsorientert
  • Vekke tillit og ha høy integritet
  • Evne til å jobbe strukturert både individuelt og i team
  • Stor arbeidskapasitet

Vi tilbyr

  • Du blir en del av enhetens fag- og ledergruppe, organisert i enhetsleders stab med 3 ansatte
  • Du vil samarbeide med dyktige ledere og medarbeidere som har fokus på fag - og bygger forbedringskultur
  • Lønn etter avtale

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd, fremvises.

Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene som vaktmester og renholder vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

Kontaktinformasjon

Brit F Larsen, Rådgiver stab, 46449064
Anita Nordstrand, Enhetsleder, 95303706, anita.nordstrand@ullensaker.kommune.no

Arbeidssted

Ringvegen 77
2066 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4886651684
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.12.2024