Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?
Veileder - 1 års 100% vikariat
Veileder, vikariat 100%
Arbeidsgiver: Nannestad kommune NAV Nannestad og GjerdumArbeidssted
- Teiealleen 31, 2030, Nannestad
Ansettelsestype: Vikariat
Arbeidstid: Heltid
Beskrivelse:
NAV Nannestad Gjerdrum har ansvar for oppgaver innen arbeids- og velferdstjenester, og skal bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi er 40 svært dyktige ansatte fordelt på tre avdelinger med hver sin avdelingsleder, og der hver avdeling består av to tverrfaglige team. Vi jobber stadig mer helhetlig med arbeidsrettet oppfølging for å skaffe jobb, helseavklare, tilby kvalifisering og/eller annen meningsfull aktivitet.
Kontoret har lokaler i Nannestad sentrum og betjenter til sammen over 22 000 innbyggere. Tjenesten drives i et vertskommunesamarbeid mellom Gjerdrum og Nannestad kommune, der Nannestad er vertskommune. Våre verdier er tydelig, tilstede og løsningsdyktige og de gjenspeiles i våre tjenester. Hos oss står brukeren i sentrum – der målet er at innbyggere skal ha gode, meningsfulle og selvstendige liv.
Da en av våre dyktige veiledere skal ut i permisjon, søker vi deg som ser muligheter hvor andre ser begrensninger og vil bli med å styrke laget vårt. Vi søker deg som tenker og tror på muligheter og jobb først. Du er opptatt av å ivareta mennesker, og våger deg inni utfordrende samtaler. Du tåler stå i en jobb som krever evne til å være strukturert i en hverdag som aldri er lik, og som krever høy arbeidskapasitet med evne til selvstendig prioriteringer, håndtere arbeidsoppgaver og levre på resultater.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging, oppfølging og saksbehandling, råd og veiledning etter Lov om sosiale tjenester i Nav på egen portefølje
- Oppfølging av vilkår/aktivitetskrav
- Tverrfaglig samarbeid internt og med våre samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig sosialfaglig- og eller relevant utdanning fra høgskolen eller universitet. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i hektisk hverdag
- God struktur i arbeidet ditt og kunne jobbe selvstendig og i team
- Erfaring fra arbeid med mennesker i vanskelige situasjoner
- Kjennskap til Sosialtjenesteloven
Vitnemål fra fullført utdanning og attester må lastes opp sammen med søknaden din. All utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent.
Personlig egenskaper
- Kjennskap og interesse for Nav sitt samfunnsoppdrag
- God veiledningskompetanse.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig.
- Har god digital forståelse og kompetanse og behersker en arbeidshverdag på digitale plattformer
- Du bygger solide relasjoner, og samhandler godt med andre.
- Du er målrettet, strukturert og trives med et høyt arbeidstempo.
- Du er løsning- og beslutningsdyktig
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vektlegges.
Vi tilbyr
Nav Nannestad Gjerdrum kan by på et energisk og godt arbeidsmiljø, hvor vi er opptatt av åpne dører og å gjøre hverandre gode. Du vil bli en del av et engasjert og kompetanserikt fellesskap som er opptatt av å levere tjenester til det beste for innbyggerne våre.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Gode forsikrings og pensjonsordning gjennom medlemskap i KLP
- Gratis parkering
- Fleksitid
- Lønn etter gjeldende tariff
Link til søknadsskjema: Søk her