Ledig stilling: Rådgiver/VA-byggekontrollør -

Intervju av jobbsøker

Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?

Rådgiver/VA-byggekontrollør

VA-byggekontrollør

Arbeidsgiver:  Ullensaker kommune - Enhet vann og avløp
Arbeidssted
  • Furusethgata 12, 2050 JESSHEIM
Søknadsfrist:  2024-12-02T00:00:00
Ansettelsestype:  Fast
Arbeidstid:  Heltid
Beskrivelse:  

Enhet Vann og avløp ved avdeling Forvaltning VA søker nå en ny VA-byggekontrollør. Hos oss får du anledning til å bidra i arbeidet med å sikre våre innbyggere og næringsliv en god og fremtidsrettet infrastruktur! Enheten består av ca. 65 ansatte fordelt på avdelingene forvaltning VA, drift vann, drift avløp, renseanlegg og plan og prosjekt.

Som VA-byggekontrollør hos oss blir du en del av et stort fagmiljø som jobber med samfunnskritisk infrastruktur og som bidrar til samarbeid på tvers av avdelinger og fagområder. Stillingen ligger hos avdeling forvaltning VA. Avdelingen arbeider blant annet med uttalelser og dialog i plan- og byggesaker, byggekontroll, oppfølging og overtagelse av vann- og avløpsanlegg til kommunalt eierskap, mindre driftstiltak i egen regi, forvaltning av VA-kart, gebyr og utfakturering av tilknytningsgebyr og årsgebyr, spredt avløp, næring- og industripåslipp og vannmiljø. 

Vi har en nylig vedtatt VA-norm som blir ditt viktigste styringsdokument.

Arbeidsoppgaver

Som kommunens VA-byggekontrollør er en av dine hovedoppgaver å representere kommunen som eier av vår VA-infrastruktur i møte med private tiltakshavere som bygger VA-infrastruktur kommunen skal overta eierskap til. Du vil blant være en del av prosjekteringsmøter, byggemøter, uanmeldte besøk på anleggsplass og bidra til å få inn VA-sluttdokumentasjon. Ditt viktigste styringsdokument i møte med private tiltakshavere er kommunens VA-norm. Den legges til grunn for å bygge god, trygg og driftsvennlig VA-infrastruktur.

VA-byggekontrollør bidrar på samme måte inn i søknader om bygging/tiltak på private stikkledninger.

  • Utføre VA-byggekontroll av privat utbygging av kommunal infrastruktur.Gi innspill i prosjekteringsfasen og være med å godkjenne tegningsgrunnlag før utførelse.
    Følge opp i gjennomføringsfasen.
    Gjennomgang av VA-sluttdokumentasjon.
    Gjennomføre overtakelsesbefaringer.
    Systematisere og lagre dokumentasjon knyttet til de ulike prosjektene
  • Utføre VA-byggekontroll av private stikkledninger.
  • Være prosjektleder for mindre tiltak på kommunens VA-infrastruktur.
  • Bidra til intern kompetansedeling.
  • Bidra inn i arbeid med veiledere og normer.
  • Andre oppgaver kan tillegges stillingen

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet etter særskilt vurdering.
  • Erfaring og forståelse innen fagområdet vann og avløp. En kombinasjon mellom teoretisk og praktisk erfaring kan være fordelaktig.
  • Relevante kunnskaper innen IT.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk.
  • Førerkort klasse B.

Vi ønsker både søkere med kort og lang erfaring velkommen, da vi ønsker å sette sammen fagpersoner med komplementerende kompetanse og kvalifikasjoner.

Personlige egenskaper

  • Engasjement for faget vann og avløp.
  • Evne til å jobbe selvstendig og i samarbeid med andre.
  • Aktivt ønske om å effektivisere arbeidsprosesser.
  • Ryddig og strukturert.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • En spennende og variert arbeidshverdag.
  • Sterkt og engasjert fagmiljø.
  • Fleksitid.
  • Konkurransedyktig lønn etter avtale.

Kontaktinformasjon

Joachim Pedersen, Konstituert avdelingsleder, 48263684, joachim.pedersen@ullensaker.kommune.no
Rune Høibråten, VA-byggekontrollør, 91667907, Rune.Hoibraten@ullensaker.kommune.no

Arbeidssted

Furusethgata 12
2050 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4873643523
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.12.2024